Sen a zachowanie dobrego zdrowia

Przeciętnie jedną trzecią swojego życia każdy z nas przesypia, wielu uważa, że jest to czas stracony i starają się – jak to się popularnie mówi – zarywać noce, aby mieć z życia jak najwięcej. Tymczasem – jak twierdzą naukowcy – sen nie tylko, ze nie jest stratą czasu, jest wręcz dobrodziejstwem dla naszego organizmu, to właśnie podczas snu regeneruje się nasz organizm, wtedy mózg odpoczywa, siły odpornościowe nabierają jakby mocy w swoje akumulatory, by mieć możliwość skutecznej walki o zachowanie zdrowia przez organizm. Aby sen był pełnowartościowy, ważne jest kilka dodatkowych czynników – jednym z nich jest regularność snu oraz odpowiednia pora, kiedy należy udać się na spoczynek. Bardzo szkodliwe dla organizmu są takie sytuacje, kiedy śpimy nieregularnie, czasem w dzień, czasem w nocy, raz 3 godziny, raz 12. Organizm jest wtedy rozregulowany i po pewnym czasie pokazuje swoje osłabienie, szybciej wtedy się męczymy, jesteśmy rozdrażnieni, mamy problemy z zasypianiem, trudniej jest się nam skupić. Równie ważne dla jakości naszego snu jest to, aby przed spaniem nie objadać się – wtedy bowiem organizm jest na rano bardzo zmęczony, czujemy się źle, bowiem w nocy zamiast odpoczywać, nasz układ trawienny i wiele innych narządów musiało pracować na wysokich obrotach w czasie, kiedy powinny odpoczywać. Niewskazane jest spożywanie alkoholu w większych ilościach przed udaniem się na spoczynek, bowiem sen również nie będzie pełnowartościowy.

Znalazłeś się tutaj dzięki współpracy z poniższym serwisem:

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply